Cálculo de vazão dos bicos estimado por potência
-
– ------------------------------
how to choose your injectors
first, decide on the injector type you need. this will either be peak & hold (low resistance) or saturated (high resistance). if you have a 4th generation civic (89-91) then you need to purchase the peak & hold type injector. otherwise, all 92 and newer civics need the saturated type.
next, you need to purchase injector clips if you have a 96 or newer civic. this is because the rc injectors are obd1 style injectors, and 96 and newer civics use obd2 style clips.
finally, determine what size injectors you need. this can be somewhat complicated so we have tried to lay it out as briefly and simply as possible.
in most cases, a naturally aspirated engine will have a brake specific fuel consumption (bsfc) of 0.50. this means that the engine will use 0.50 lbs of fuel per hour for each horsepower that it produces. turbo charged civic engines will be higher, at around 0.60 lbs/hr or higher.
using these bsfc numbers, as a guideline, you can select the approximate injector size in the for a 4 cylinder n/a engine (all civic engines). note that the duty cycle in the following formula needs to be set to 80% (0.80), as this this is the accepted industry standard of when injectors should max out.
simply plug in your civic s bsfc and estimated horsepower to find out the injector size you need. remember, this is the minimum flow you need, so you might want to buy the next biggest injector size just to be on the safe side.
note that all rc injectors are measured at 43.5 psig, which is about stock fuel pressure for civics. if you have increased your fuel pressure, use the following formula to find the required injector flow rate (in cc/min) at your modified fuel pressure. plug-in 43.5 for old pressure and your calculated flow rate (from above) for old_flow_rate.
-
não tem como fazer uma comparação desse padr?o nacional de medição (não existe, cada m?quina mede de um jeito, uma largura de pulso diferente, um duty cycle diferente tbm) com o padrão americano, pois ele medem com o bico aberto direto, a 43 psi (aprox. 3 bar).
mas digamos que vc medisse um bico desse jeito obtivesse, sei lá (pra fazer conta redonda), 105 ml em um minuto (105ml/min); dividindo por 10,5 (que é o fator de conversão) você obt?m 10 lb/hr.
-
acho que aqui é assim mesmo ricardo.
bico aberto a 3 bar durante 1 minuto.
nada de pulsos.
que eu sabia tb era assim
aqui no brasil? de jeito nenhum. só pra exemplificar: aquela tabela de bicos que costuma sair em revista (essa aqui: http://www.tecnomotor.com.br/tabela%20de%2…o/tm%20503.pdf)) foi tirada do manual da tm503, que é a m?quina de limpeza/teste de bicos da tecnomotor. alguém já limpou bico com ela? pois bem, eu limpei, e posso garantir que o bico não fica aberto direto não quando ela está em modo de medição de vaz?o. e mais: se fosse assim, nunca que, por exemplo, um bico original de gol 1.0 ia ter vazão de 18 ml; experimenta colocar 3 bar de pressão de combustável em cima dele, deixa ele aberto direto por um minuto injetando dentro de um tubo de ensaio graduado de uns 100ml e depois vê quanto encheu. muito mais que esses 18ml.
outro exemplo: m?quina da testal. também não tem como deixar o bico aberto direto, só dá pra variar a ?rotação? e a pressão de combustável.
-
por aqui fica mais facil calculo de vazão por potencia
[] s
-
ta, agora eu tenho um valor em libras… como faão pra passar esse valor pra ml ???
-
-
hehehe
vamos ver no que da…
mais essa ai ja é outra pagina
hehehe
abraços