Qual melhor marca de flush engine?
-
eu iria de bardhal ou stp
[snapback]558871[/snapback]
http://www.oilsandlube.com/converting.htm
amsoil s engine flush is a detergent based flush with some kerosene and other petroleum distillates that act as the carrier for the flushing and cleaning agents. the detergent used is a 2-butoxyethanol, glycol ether and is essentially a very concentrated form of the detergents used in motor oil.
some kerosene o cacete… é querosene quase puro, tanto o stp, quanto o wurth, quanto o pyroil.
eu quero ver alguém fazer engine flush com degreaser de base c?trica... só querosene mesmo.
-
eu ja usei diesel puro.. tirei o óleo e coloquei diesel por 10min..
desceu preto, muuuito preto.. o motor eu abri alguns meses
depois e as as bronzinas de mancal ficaram normais, mas as
de biela nao tinham mais o esmalte , mas nao medi no micrometro
pra ver se tinha dado muita diferença.
o carro nao batia nem nada, entao nao sei se foi em
virtude do diesel ou dos seus 150mil km. mas o motor
ficou zerado, nenhuma crava de óleo.
bronzina de biela
-
ate aqueles aditivos da stp tipo octane booster, fuel injector cleaner e afins, quando eu usava, parecia ter querosene tb, no cheiro e aparencia.
[snapback]558915[/snapback]
verdade.
-
http://www.onpoc.ca/forums/lofiversion/index.phpot462.html
_1. drain oil except one quart, or you can drain all the oil and add one quart of new oil. (starting with a new oil filter is recomended).
2. add the remainder as kerosene, approx. 3 quarts.
3. start the engine. do not rev the engine
4. let it run until warm, not hot, just warm. about 5-10 mins.
5. drain the entire contents.
6. add one quart oil, 3 quarts kerosene.
7. run the engine again until slightly warmer. do not rev the engine
8. drain the entire system.
9. you can pour kerosene into the non-running engine as it drains out untill it comes out clear.
10. pour about one quart of oil and let it run out of the oil pan.
11. add your favorite oil/oil filter.(replace oil pan plug…:razz
12. run engine until its at operating tempature. check to make sure it is running ok.
13. optional...you can drain the system one last time and add new oil filter and oil..._
eu fiz o flush com querosene em 1999 ou 2000… e o carro rodou por anos e anos sem problema algum, abri o motor no mês retrasado, nenhum problema com as bronzinas.
-
fazendo com querosene, depois colocando oleo r$3,00 e trocando oleo e flitro depois não tem porque dar galho.
quanto tá o galão de querosene 5l ?
[snapback]559040[/snapback]
sei q o litro (em lata) custa +- 5 reais.